Wanhaa ja valkoista elämää keskellä kaupunkia!

Wanhaa ja valkoista elämää keskellä kaupunkia!

tiistai 15. toukokuuta 2012

Lipstikka


Liperi eli lipstikka.
Kas niin ihana maustekasvi.
Vahvan makuinen ja tuoksuinen.


Työkaverini toi viime syksynä vanhempiensa
puutarhasta tätä maustekasvia. Maistoin
silloin sitä "ensimmäisen" kerran tuoreena
ja nyt olen ihastunut siihen ikihyväksi!!!

Onneksi lähikaupasta olen onnistunut
sitä ostamaan...alkuun tuntui ettei sitä
saa ostettua mistään vaikka se on kuulemani
mukaan wanha, perinteinen mausteyrtti.

Tuoreena se käy ihan sellaisenaan vaikka
leivän päälle, juuston kera se on juhlavaa ja
maistuvaa...
kuivattuna se kruunaa keiton kuin keiton!!!

-Suosittelen-

2 kommenttia:

  1. Kuule, nyt on niin että meitin pihassa on iisoo puska tuota lipstikkaa,että siitä vaan napsimaan kun olette täällä suunnalla,ihan vapaasti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anu: Ei oo totta! Ja minä kun olen etsinyt
      ja jututtanut jopa marttojakin kun olen
      niin tykästynyt tuohon maustekasviin!!!

      Tää ei voi olla totta!!! Todellakin tulen
      napsimaan sitä kotiimme... nam.

      Poista